Додаток. 5-Д
О. Олесь. "Наші предки слов'яни"
Проект «Хочу знати більше». Об’єднані учні
роблять захист своєї групи.
I група «Юні історики». За ілюстраціями з історії України учні розповідають про
історичні факти походження східних слов’ян в період родоплемінного ладу на
території України, про запровадження козацького війська, про життя людей на
Україні в старовину.
II група «Фольклористи». Діти розповідають про народнопоетичні символи України, які
передавалися нам від наших предків — слов’ян.
Мамина
пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина вишиванка, рушник, сорочка,
калина, барвінок — це все наші символи. Олександр Олесь ніколи не забував їх,
хоча і проживав довгий час за кордоном. Цінував поет і рідне слово. (Виразне
читання вірша Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий».) Поезія Олеся
сповнена загадкових мелодій та тонів, вона стала прекрасним матеріалом для
пісень і романсів. Мелодійність його віршів і сьогодні вабить. Романс «Чари
ночі» й досі співається як народна пісня.
Звучить
пісня «Чари ночі». Фольклористи роблять виставку народноетич-них символів
України.
III Група «Юні таланти». Учні читають власні вірші про історію України, свій рідний
край, своє село.
IV Група «Юні художники». На основі прочитаних віршів Олександра Олеся «Україна в
старовину», «Наші предки — слов’яни», юні художники намалювали малюнки
(пейзажі, портрети). На уроці вони підтверджують свої роботи цитатами із
поезій.
Немає коментарів:
Дописати коментар