понеділок, 24 листопада 2014 р.

1.     Літературна гра « Я – Головний герой». Випереджувальне завдання
                Анна: мене одурили, ошукали, мов кота в мішку продали», «от-от вспокоюся, піддамся своїй долі, давні рани перестануть боліти»; «одурили, ошукали, загупали, обдерли з усього», «доки сила моя була, я була тобі вірною, хоч іншого любила. Але тепер не стало моєї сили.
Микола (про Анну): сумує та тоскує вона біля мене, «бідна моя небого», «у тебе чиста душа, невинна»; «Анно! Аннице моя! Тільки ти…не забудь мене»; « не топчи в болото моєї бідної голови. А ні, то вбий мене, щоб я не дивися на те», «була добра, щира та вірна, …до рани можна було приложити її», «опісля негідниця стидається, що по селу волочиться з тобою?»
Михайло (про Анну):  ти ще молода, гарна, свіжа, я полюбив отею бідолаху, Анну, сироту, поштуркувану та кривджену нелюдами-братами.
Характеристика образів Миколи та Михайла
Микола Задорожний
Михайло Гурман
колишній наймит,
згодом селянин-бідняк
син бідної вдови
добрий
працьовитий
покірний
слабовольний
ненависть до багатіїв
здатний до протесту
до служби в армії:
чесний
благородний
працьовитий
після служби:
безсердечний
жорстокий
зневажливе ставлення до людей
глибока повага і ніжна любов до Анни
палка любов до Анни
особистість, сформована старими патріархальними відносинами та морально-етичними нормами
знедолена людина, жертва несправедливого суспільного ладу
2.     « Я – головний герой»
Микола сам про себе: проробив я свою силу на чужих людей, я втоптаний у болото, обдертий з чести, супокою і поваги, зруйнований, зарізаний буз ножа.
Анна (про Миколу):  сей покірний наймит, він такий добрий, він хробака дармо не розтопче, це то щоб чоловіка вбив, з туманом отаким, що з ним ні в кут, ні в двері, що з нього люди сміються, що хіба хто не хоче, той з нього глузує, здається роздавив би мене і того…мойого…халяпу, обрид він мені. Лучче б був жив собі в криміналі.
Михайло (про Миколу):   вийшла заміж за отакого тумана, бо ти віхоть, а не чоловік – ось чому.
Михайло (сам про себе):  я був парубок, може, троха загорячий, запалкий. Але кривди я не любив, неправди не міг знести і то було моє нещастя.
Анна (про Михайла):  закопали тебе живцем у могилу, о, я знаю тебе, у тебе кам’яне серце, звір ти, звір лютий! Нагострився потерти нас, більше боялася, ніж любила…вся  тремчу, всю мене мороз проходить, і боюсь його, і жити без нього не можу….який страшний, який грізний, він для мене все: і світ, і люди, і честь, і присяг.

Микола (про Михайла):  того огидник, що ганьбить образ божий.

Немає коментарів:

Дописати коментар