Тема виховного заходу: літературні посиденьки (театральна феєрія)
Мета заходу: зацікавити учнів творчістю українських письменників; дати можливість дітям продемонструвати свої акторські
й творчі здібності; залучити вихованців до роботи над літературним твором.
Обладнання: портрети письменників, картки, ілюстрації.
Переможець
заходу отримає грамоту «Пан або Пані «Знавець ЛІТЕРАТУРИ»»
Хід роботи
I.
Слово вчителя. ( Доброго
дня, шановні учасники «Літературних
Посиденьок». Сьогодні
ми вкотре зібралися у нашому
«Літературному Кафе». Не буду гайати часу і одразу перейду до умов. Але, один
цікавий момент – той, хто сьогодні здобуде перемогу – отримає титул «Пан чи
Пані «Знавець Літератури». Отож, у нас
дві команди – ви отримали домашнє завдання придумати «Візитівку» - цей конкурс
буде оцінений у 20 балів. Наступний конкурс – «Впізнай письменника» - 10
питань, кожна правильна відповідь – 1 бал. Третій конкурс – «Парад літературних
героїв» - за 5 хв ви маєте дати характеристику тому літературному героєві,
якого оберете шляхом жеребкування. Максимальна кількість балів – 10. Четвертий
конкурс – « Музей письменника». За допомогою
жеребкування визначаємо, музей якого письменника Вам треба «створювати». Слід максимально точно показати за допомогою усного
малювання використання окремих предметів побуту й особливості життя чи
творчості письменника. Максимальна кількість балів — 10. П’ятий
конкурс – «Літературний бліц». Умови: учасники конкурсу
витягають конверти із запитаннями, конвертів стільки ж, скільки й учасників. У
кожному з них — три запитання, на які учасник має дати відповідь.
Максимальна кількість балів – 10.
І останній, визначальний конкурс – «Акторський конкурс
– інсценізація
уривка». Максимальна кількість балів – 50. Таким
чином, у підсумку Ви маєте отримати – 100 балів. Бажаю Вам успіхів та творчого
натхнення. Розпочинаймо.
I.
Конкурс «ВПІЗНАЙ ПИСЬМЕНИКА».
Вам потрібно швидко зорієнтуватись про кого йде мова
та першими натиснути кнопку.
1.
Письменник,
який брав активну участь у селянському русі Східної
Галичини. Селяни обрали його послом
до австрійського парламенту. (Василь
Стефаник);
2. Після простуди ця письменниця була частково паралізована. Хвороба
заважала їй вести активне громадське
життя. Спрямування творчості в основному феміністичне. (Ольга Кобилянська);
3. У 1881 р. ця
письменниця сильно застудилася. Це був початок
невиліковної хвороби — туберкульозу
кісток. (Леся
Українка);
4. Цей письменник зазнав переслідувань за виступи проти влади. У роки
імперіалістичної війни перебував на
фронті. (Степан
Васильченко);
5. У 1902 році залишився сиротою, навчався у гімназії і жив у родині
композитора М. Лисенка та професора
О. Русова. У роки радянського тоталітаризму був ув'язнений. Його іменем названа
літературна премія, яка присуджується письменникам-перекладачам. (Максим Рильський);
6. Цей письменник був академіком АН УРСР, головою Верховної Ради
України. Володів 15 мовами. (Павло Тичина);
7. Два роки прожив у селі під поліцейським наглядом. У 1886 р. Його
заарештували і привезли до Харкова. У
1888 р. був засланий в Балаганськ Іркутської губернії. Поет-революціонер. (Павло Грабовський);
8. Його та інших членів
редакції журналу «Друг» заарештовують, після цього арешти поета відбувались у
1880 та 1889 роках. У 1893 р. він захищає у Відні дисертацію на звання доктора
філософських наук. (Іван Франко);
9. Народився в сім'ї робітника в м. Дебальцевому на Донеччині. З 11-ти
років працював на содовому заводі,
згодом — на шахті. З 14-ти років писав вірші. (Володимир Сосюра);
10. Навчався в Миргородській парафіяльній школі. З 1871 року живе в
Полтаві, працює в губернському
скарбництві. (Панас Мирний).
II.
Парад літературних героїв
Один
із варіантів (Пузир («Хазяїн» І. Карпенка-Карого)
· В мене грошей є багато,
Це для мене просто свято,
Бо люблю я їх збирати
І у скриню всі складати.
Ще й медаль мені дали,
За це грошики взяли.
Щоб медаль демонструвати,
Треба бороду зрізати.
Це для мене просто свято,
Бо люблю я їх збирати
І у скриню всі складати.
Ще й медаль мені дали,
За це грошики взяли.
Щоб медаль демонструвати,
Треба бороду зрізати.
· Мавка («Лісова пісня» Лесі Українки)
Лісова цариця я,
Верба — матінка моя.
Покохала я людину
І вже б склала з ним родину,
А матуся його злая
Лісова цариця я,
Верба — матінка моя.
Покохала я людину
І вже б склала з ним родину,
А матуся його злая
Мене з дому виганяє…
III.
Музей письменника
(Для порівняння можна
взяти О. Довженка, учні роблять висновок
про автобіографічність його творів, наводять цитати із текстів та І.
Нечуя-Левицького – школярі акцентують увагу на майстерності використовувати
письменником описи те пейзажі.
IV.
Конкурс «Літературний бліц»
·
Конверт
№1.
-
Що
таке драма?
-
Назвати
5 театрів в Україні які носять ім’я видатних письменників.
-
Хто
з українських письменників має найбільше псевдонімів?
·
Конверт
№2.
-
Хто
є автором роману « Тигролови»?
-
Дайте
визначення літературній казці.
-
Що
таке епос?
·
Картка
№3.
-
Яке
спрвжнє ім’я
Марка Вовчка?
-
Що
ви знаєте про Івана Білика?
-
Дайте
визначення фольклору.
·
Картка
№4.
-
Хто
такий Яким Сомко? Про який твір іде мова?
-
Що
таке шкільна драма?
-
Назвіть
три поезії Т. Шевченка із циклу « У казематі»
V.
Акторський конкурс «Інсценізація уривка»
Завдання: інсценізувати вказаний уривок (визначається жеребкуванням).
1.
Франко. «Украдене щастя».
Від слів: «Жандарм. Сюда
ходи!» (ява п'ята, дія друга) до кінця дії.
2. Леся Українка. «Лісова пісня».
Від слів: «Мавка. Не
руш! не руш! не ріж! не убивай!» (дія І) до кінця дії.
Після акторської гри, підбиваються підсумки і
визначається переможець, команда, яка набрала більше балів отримує грамоти « Юні літературознавці».
Немає коментарів:
Дописати коментар